Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Συνάντηση Δ.Σ. ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.E. ΙΚΑΡΙΑΣ - ΦΟΥΡΝΩΝ με ΠΔΕ-ΔΙΠΕ-ΔΙΔΕ

Το απόγευμα της Τρίτης 23 Φεβρουαρίου 2016 έγινε η συνάντηση των Δ.Σ. του Συλλόγου μας και της ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου κ. Αριστείδη Καλάργαλη, τη νέα Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου κ. Αλεξάνδρα Εμμανουηλίδου, τον νέο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου κ. Δημήτριο Ταμπαχανιώτη, σχολικούς συμβούλους και την προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου κ. Ελένη Μακρή με την παρουσία συναδέλφων.

Από τη μεριά μας, αφού εκφράσαμε την ευχή η επίσκεψη αυτή στην Ικαρία να έδωσε την ευκαιρία στους επισκέπτες να σχηματίσουν μια εικόνα για τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του νησιού και των σχολικών μονάδων του, επισημάναμε την ανάγκη μιας επίσκεψης στους Φούρνους και τη Θύμαινα.
Ξεκαθαρίσαμε ότι είμαστε αταλάντευτα ταγμένοι στην υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων μας ως εκπαιδευτικοί απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή υλοποίησης αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επιχειρούν να τα συρρικνώσουν. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για το ότι τα στελέχη εκπαίδευσης έχουν  καθορισμένο ρόλο στο να υλοποιούν τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που προωθεί το υπουργείο, και αν κάποιος επιλέγει να βρεθεί στο πλευρό της μαχόμενης εκπαίδευσης πρέπει να το κάνει έμπρακτα.

Θέσαμε το θέμα της άμεσης ανάγκης μαζικών μόνιμων διορισμών, όπως είχαμε κάνει και στη συνάντησή μας με τον Υπουργό το Δεκέμβριο, καθώς είναι πλέον γενική ομολογία (και της πολιτικής ηγεσίας) ότι το ακανθώδες πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και των ελλείψεων εκπαιδευτικών δε λύνεται με καθυστερημένες προσλήψεις αναπληρωτών και μάλιστα με το σταγονόμετρο. Καταγγείλαμε ότι συνεχίζουν, μέσα Φλεβάρη, να υπάρχουν κενά (δασκάλων, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και στο πρωινό και στο ολοήμερο) και ζητήσαμε την άμεση κάλυψή τους.

Αφού ζητήσαμε την κάλυψη όσων κενών μπορούν να καλυφτούν με διάθεση από τη ΔΙΔΕ σε συνεννόηση με τη ΔΙΠΕ (κενά ειδικοτήτων στα ολοήμερα) με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και αναγνώριση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του νησιού, διατυπώσαμε ξεκάθαρα την αντίθεσή μας σε μια λογιστική διαχείριση διδακτικών ωρών που, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου καταργεί τον αντισταθμιστικό θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία και απειλεί να αφήσει τάξεις πρακτικά χωρίς το δάσκαλό τους (γιατί τι άλλο είναι η διάθεση του δασκάλου μιας τάξης για 8 ή 10 ώρες σε άλλο σχολείο;) και τη διολίσθηση του υπουργού σε μια γνώριμη απ’ το παρελθόν ρητορική για εκπαιδευτικούς που δήθεν δε συμπληρώνουν το ωράριό τους και δήθεν ευθύνονται για τα κενά στα σχολεία.

Εκφράσαμε την εκτίμηση του Συλλόγου ότι η διαδικασία του λεγόμενου «εθνικού διαλόγου» είναι προσχηματική και νομιμοποιεί προειλημμένες αποφάσεις ενώ, σε αντίθεση υπάρχει σε εξέλιξη η πρωτοβουλία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας για μια πραγματική συζήτηση στους κόλπους του κλάδου για την ανάδειξη των προβλημάτων και αναγκών του σχολείου που βιώνουμε, με έμφαση σ’ αυτές που «δε χωρούν» στις μνημονιακές δεσμεύσεις και των οραμάτων μας για το σχολείο που οραματιζόμαστε.

Ζητήσαμε την οριστική ανάκληση του οργανικού υποβιβασμού του Δημοτικού Σχολείου Φούρνων και την αποκατάσταση της οργανικότητάς του (6/θέσιο), καθώς και τη λειτουργία του με βάση την οργανικότητά του χωρίς λειτουργικούς υποβιβασμούς, πράγμα που το απαιτήσαμε και για όλα τα υπόλοιπα σχολεία. Επίσης ζητήσαμε την άμεση εξέταση της επαναλειτουργίας του Νηπιαγωγείου Χρυσομηλιάς, καθώς στο Νηπιαγωγείο Φούρνων φοιτούν νήπια που μεταφέρονται κάθε μέρα 16 χιλιόμετρα το πρωί και 16 το μεσημέρι για να πάνε σχολείο.

Επαναλάβαμε το ομόφωνο αίτημά μας για ίδρυση δευτεροβάθμιας δομής ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης(ΕΕΕΕΚ) στην Ικαρία, αίτημα που έχει ήδη υιοθετήσει και προωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, όλη η κοινωνία του νησιού, ο Δήμος Ικαρίας και ζητήσαμε να υπάρξει θετική εισήγηση απ’ όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία, καθώς και επίσπευσή της. Επίσης ζητήσαμε να παραταθεί σε κάθε περίπτωση η φοίτηση στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ικαρίας των δύο μαθητών που έχουν ξεπεράσει το ηλικιακό όριο, μέχρι την ίδρυση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας δομής.

Απαιτήσαμε να δηλώνονται όλα τα κενά στο Υπουργείο χωρίς να διακρίνονται σε σημαντικά και ασήμαντα, αλλά και να δίνονται όλα τα κενά στους νεοπροσλαμβανόμενους αναπληρωτές και τους νεοδιόριστους συναδέλφους, αν και όταν γίνουν μόνιμοι διορισμοί.

Για το ζήτημα της τοποθέτησης των αναπληρωτών, ζητήσαμε να γίνεται με ενιαίο τρόπο και σε κάθε περίπτωση χωρίς να υπονομεύεται ο ενιαίος πίνακας αναπληρωτών με ανατροπές στην σειρά κατάταξης σ’ αυτόν.

Για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών προς και από το σχολείο τους, επισημάναμε ότι αποτελεί όρο λειτουργίας των σχολικών μονάδων και όχι απλώς πρόβλημα κάποιων οικογενειών, καθώς στα περισσότερα σχολεία της Ικαρίας οι μεταφερόμενοι μαθητές είναι η πλειονότητα των μαθητών του σχολείου. Επίσης επισημάναμε ότι τα όρια που προβλέπει η σχετική ΚΥΑ είναι εξαιρετικά χαμηλά και ανελαστικά και δεν αναγνωρίζουν καμία ιδιαιτερότητα γεωγραφικού ανάγλυφου.

Τέλος, εκφράσαμε την κάθετη αντίθεσή μας στη λογική που έχει εκφραστεί κυρίως από τους κατά καιρούς υπεύθυνους για τις μεταφορές, αλλά δυστυχώς και από γονείς σε κάποιες περιπτώσεις, ότι το πρόγραμμα των σχολικών μονάδων πρέπει να προσαρμόζεται στα δρομολόγια των μεταφορικών μέσων και όχι το αντίθετο, που είναι το ορθό καθώς οι μεταφορές σχεδιάζονται για να πηγαίνουν οι μαθητές στο σχολείο τους.

Εκφράσαμε την διαφωνία μας για το κατά πόσο η ενδοσχολική επιμόρφωση καλύπτει τις επιμορφωτικές μας ανάγκες, με δεδομένη την κατάργηση των θεσμών πραγματικής επιμόρφωσης (Διδασκαλεία) και των εκπαιδευτικών αδειών, θέτοντας το ζήτημα της ανάγκης για επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και επιστροφή στο Πανεπιστήμιο και την εκπαιδευτική έρευνα κάθε λ.χ. 7 χρόνια.

Θέσαμε ξανά το αίτημα του Συλλόγου για χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των νηπιαγωγείων και του 1ου Δημοτικού Σχολείου του Αγίου Κηρύκου και την αποκατάσταση της αδικίας προς τους αναπληρωτές συναδέλφους της ειδικής αγωγής με προσμέτρηση των διπλών μορίων σε όσους υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες. Επίσης επαναλάβαμε την ανάγκη αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων με επιπλέον μοριοδότηση των συναδέλφων που επιλέγουν να παραμείνουν σε «δύσκολη» σχολική μονάδα.

Θέσαμε απερίφραστα την ομόφωνη απαίτηση του Συλλόγου για ανάκληση της πειθαρχικής ποινής της έγγραφης επίπληξης στις 5 συναδέλφισσες από τον προηγούμενο ΔΙΠΕ Σάμου. Επαναλάβαμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι τα όποια προβλήματα και οι όποιες διαφωνίες πρέπει να επιλύονται εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την αποφυγή επικράτησης δικαστικού πνεύματος και προσφυγής στην προϊστάμενη αρχή ή την έναρξη πειθαρχικών διαδικασιών κάθε μορφής, πολύ δε περισσότερο με την επιβολή πειθαρχικών ποινών, που δεν επιλύουν αλλά αντίθετα περιπλέκουν τα προβλήματα.

Από τη μεριά της διοίκησης αποσπάσαμε τη ρητή δέσμευση για δήλωση όλων των κενών και προς το Υπουργείο και προς τους συναδέλφους, την έκφραση της διάθεσης συνεννόησης ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ για την κάλυψη όσων κενών μπορούν να καλυφτούν με διαθέσεις από τη ΔΙΔΕ, την αναγνώριση της γεωμορφολογικής ιδιαιτερότητας του νησιού και ως προς τις διαθέσεις και ως προς τις μεταφορές, δήλωση για σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στήριξη στο αίτημα για χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των σχολικών μονάδων του Αγίου Κηρύκου, πλήρη στήριξη του αιτήματος για ίδρυση ΕΕΕΚ και παράταση της φοίτησης των μαθητών που έχουν ξεπεράσει το ηλικιακό όριο και τέλος δήλωση ότι το θέμα με την έγγραφη επίπληξη στις 5 συναδέλφισσες «θα επιλυθεί με θετικό τρόπο».

Συνεχίζουμε τον ενωτικό, μαχητικό, ανυποχώρητο αγώνα για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας και την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Απαιτούμε τη ζωή που αξίζει σε μας και τα παιδιά μας, διεκδικούμε Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


Ο Πρόεδρος                                         Η Γραμματέας
Φώτης Μαντζώρος                                Μαρίνα Ζαχαροπούλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια: