Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Καταργούν τα Κέντρα Διάγνωσης μαθησιακών προβλημάτων (ΚΕΔΔΥ)

Στην κατάργηση των Κέντρων Διάγνωσης Διαφορογδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), που είναι τα κέντρα που πιστοποιούσαν τις μαθησιακές δυσκολίες (από δυσλεξία μέχρι αναπηρίες) μαθητών, ώστε να τύχουν ανάλογης αντιμετώπισης, προχωρά το υπουργείο Παιδείας. Αυτό προβλέπεται στο άρθρο 22 του νομοσχεδίου του υπουργείου με τίτλο «οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης».

Το άρθρο αυτό έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στο αναπηρικό κίνημα που ζητά την απόσυρση του άρθρου που καταργεί τα ΚΕΔΔΥ και αντίθετα διεκδικεί την αναβάθμισή τους. Η ΕΣΑΜΕΑ έστειλε και ανοιχτή επιστολή για αυτό το θέμα στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Να σημειώσουμε πως στην πρώτη μορφή του προσχεδίου του νόμου που έχει δημοσιοποιηθεί εδώ και αρκετό καιρό, προβλεπόταν η διατήρηση των ΚΕΔΔΥ, ως ειδική υπηρεσία της νέας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. Στη τελευταία μορφή του προσχεδίου, καταργούνται τελείως.

Στην επιστολή της η ΕΣΑΜΕΑ τονίζει πως το νομοσχέδιο αυτό και το άρθρο 22 δημιουργούν τεράστια ερωτηματικά, αφού επανειλημμένως και η υπουργός και όλη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δεσμευτεί ότι θα καταβάλλει προσπάθειες για τη διασφάλιση της ισότιμης ένταξης των ΑΜΕΑ σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.

Και όμως – συνεχίζει – το άρθρο 22 του νομοσχεδίου καταργεί με μια μονοκοντυλιά το θεσμό των ΚΕΔΔΥ, τα οποία θα μπορούσαν μέσω συγκεκριμένων μέτρων και πρακτικών ενίσχυσης και ενδυνάμωσης τους να έχουν προσφέρει αποδοτικότερες υποστηρικτικές υπηρεσίες στον τομέα της εκπαίδευσης των ΑΜΕΑ. Όπως επισημαίνει «η έκπληξή μας ακολουθείται από δικαιολογημένη αγανάκτηση, αφού η ενέργεια αυτή προσπερνά το εκφρασμένο αίτημα του αναπηρικού κινήματος για τη λήψη μέτρων και πολιτικών που θα προστατέψουν τα άτομα με αναπηρία από τη δεινή και εντεινόμενη οικονομική κρίση. Το αίτημα αυτό εξυπακούεται ότι αφορά όλους τους νευραλγικούς τομείς της κοινωνικής ζωής μεταξύ των οποίων ιδιαίτερα σημαντική θέση κατέχει ο τομέας της εκπαίδευσης».

Η ΕΣΑΜΕΑ αναρωτιέται «ποιος ιθύνων νους σκέφτηκε την κατάργηση εκείνων των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για τη διάγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία, την οργάνωση πολύτιμων υποστηρικτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, την υλοποίηση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ποιος ιθύνων νους σκέφτηκε την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, των οποίων την ενίσχυση και ενδυνάμωση ζητούσαν με επιμονή οι φορείς του αναπηρικού κινήματος, χωρίς να προβλέπει την ίδρυση νέων υπηρεσιών. Άξιον απορίας είναι το γεγονός ότι στη νέα έκδοσή του το Προσχέδιο Νόμου δεν διατηρεί (όπως προέβλεπε στην αρχική του έκδοση) τα ΚΕΔΔΥ ως διακριτό τμήμα υπό τη νέα Περιφερειακή Διεύθυνση».

Σε μια περίοδο βαθιάς και εντεινόμενης οικονομικής κρίσης – αναφέρει η ΕΣΑΜΕΑ – περίμενε συγκεκριμένες ενέργειες από το υπουργείο για τη διασφάλιση της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, από την οποία μέχρι πρότινος ήταν αποκλεισμένος μεγάλος αριθμός ατόμων με αναπηρία. Και καταλήγει: «Ζητούμε εδώ και τώρα την προσωπική σας δέσμευση για την απόσυρση αυτής της ρύθμισης που καταργεί τις υπηρεσίες των ΚΕΔΔΥ και δημιουργεί έναν νέο Καιάδα για τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους. Σύσσωμο το αναπηρικό κίνημα διαμηνύει ότι θα βρεθεί αντιμέτωπο δυναμικά με μέτρα που προετοιμάζουν την κατάρρευση του εκπαιδευτικού συστήματος για τα άτομα με αναπηρία και προοιωνίζουν εποχές του παρελθόντος. Καμία οικονομική κρίση δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια εξοντωτικά και απεχθή μέτρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: