Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Μισθολογικές ψευδαισθήσεις: Όταν κάποιοι σπεύδουν να βαφτίσουν «Αυξήσεις» τις Μειώσεις, του Αργύρη Κολοκοντέ

Πριν λίγες ημέρες, μέσω του Τύπου, ήρθε «στο φως» της δημοσιότητας μία πρόταση από την Ένωση Αποφοίτων των Εθνικών Σχολών Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ. – Ε.Σ.Τ.Α.) για ένα νέο σύστημα αμοιβών-παρακίνησης στο Δημόσιο Τομέα (Έτσι τιτλοφορείται), η οποία προτείνει : 

  1. Κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και ενσωμάτωση των «επιδομάτων» (πλέον) εορτών και αδείας στο Βασικό Μισθό.
  2. Μείωση των μισθολογικών κλιμακίων από 18 σε 10.
  3. Κατάργηση όλων των επιδομάτων και ενσωμάτωσή τους στο Βασικό Μισθό. (Εξαιρούνται το επίδομα θέσης για το οποίο προτείνεται η διατήρησή του με ποσόστωση επί του Βασικού Μισθού, το οικογενειακό και το επίδομα υπηρέτησης σε προβληματικές και παραμεθόριες περιοχές παρότι προτείνεται για το σύνολό τους ανώτερο χρηματικό όριο). 
Με αφορμή λοιπόν την πρόταση της ΕΝΑΠ, αναπαράχθηκαν από στόμα σε στόμα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν στον Τύπο, σύμφωνα με τα οποία αυξάνονται +17,22% οι αποδοχές των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας. Η είδηση ότι υπήρξε πρόταση από την οποία αυξάνονται οι αποδοχές των απασχολούμενων στο Υπουργείο Παιδείας, που μισθολογικά αποτελεί «τον τελευταίο τροχό της αμάξης» με τη μεγαλύτερη δυνατή αναντιστοιχία προσόντων-αμοιβών, ορισμένους μας χαροποίησε συγκρατημένα μόνον, καθώς μας κίνησε την περιέργεια να διαπιστώσουμε αν τελικώς έτσι έχουν τα πράγματα. Προσοχή! για να είμαστε σαφείς πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι αυτό το ποσοστό προέκυψε από δημοσιεύματα και δεν καταγράφεται πουθενά μέσα στο κείμενο της πρότασης της ΕΝΑΠ. 

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει. Πρώτα απ’ όλα είναι πάγιο αίτημα του κλάδου η ενσωμάτωση της πλήρους αξίας των «σταθερών» επιδομάτων στο Βασικό Μισθό (για να είμαστε κατανοητοί, «σταθερό» δεν είναι λ.χ. το οικογενειακό επίδομα ή το επίδομα θέσης, ενώ «σταθερά» είναι λ.χ. τα επιδόματα εξωδιδακτικής απασχόλησης, διδακτικής προετοιμασίας, κινήτρου απόδοσης). Ως εδώ όλα καλά. Από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η πρόταση αυτή της ΕΝΑΠ είναι μία πρόταση για την οποία χρειάσθηκε σίγουρα αρκετός κόπος και χρόνος και ότι περιέχει παρατηρήσεις με τις οποίες είμαστε σύμφωνοι (όπως λ.χ., η παρατήρηση ότι το να μην έχει αυξηθεί στην πάροδο του χρόνου και να παρέχεται στον εργαζόμενο επίδομα 1ου ή/και 2ου τέκνου μόλις 18€, με τα σημερινά δεδομένα είναι κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην ουσία της ύπαρξης αυτού του επιδόματος). (Ποιες ανάγκες του τέκνου μπορείς να καλύψεις με 18€ μικτά, ούτε καν καθαρά;;;). Γιατί λοιπόν γράφεται αυτό το άρθρο;;; Ακριβώς επειδή αυτό το περί αύξησης +17,22% στις αμοιβές των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μας κίνησε την περιέργεια να δούμε αν πράγματι είναι αληθές ή είναι απλώς μία ψευδαίσθηση. 

Θα διαπιστώσετε λοιπόν στην πορεία του κειμένου ότι βάση της εν προκειμένω πρότασης της ΕΝΑΠ όχι μόνον δεν αυξάνονται οι καθαρές αμοιβές των νεοδιόριστων συναδέλφων εκπαιδευτικών, αλλά αντιθέτως ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ!!! Αυτό οφείλεται στο ότι όλη η μελέτη της ΕΝΑΠ επικεντρώνεται στις ΜΙΚΤΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ των υπαλλήλων (=αποδοχές πριν τις κρατήσεις) και στο ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ των 2 επιμέρους μισθολογικών σεναρίων που καταθέτει ως πρόταση στους Φορείς Άσκησης της Οικονομικής Πολιτικής εν όψει του Ενιαίου Μισθολογίου, χωρίς να μεριμνά για το ποιες θα είναι τελικά οι ΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ (=τα χρήματα τα οποία θα φθάνουν τελικώς στα χέρια των υπαλλήλων), καθώς αγνοούνται οι ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ.

Διαβάστε όλο το άρθρο που με απλά παραδείγματα αποδεικνύεται η μείωση των αποδοχών μας

Δεν υπάρχουν σχόλια: