Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Ξεκίνησαν αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, από διευθυντές, για τη μονιμοποίησή τους! του Ντίνου Παντελίδη

Μετά τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις-υποβιβασμούς σχολείων, τις χιλιάδες καταργήσεις οργανικών θέσεων, την κατάργηση της μετεκπαίδευσης, την επιχείρηση αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων, τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των συναδέλφων από προγράμματα ΕΣΠΑ, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Με έγγραφό της, η Διεύθυνση Δ/βάθμιας εκπαίδευσης Λακωνίας (11/3/2011, Αρ.Πρωτ.: Φ.10.1/1101), ζητά από τη διεύθυνση Δημοτικού Σχολείου του Περιστερίου, προκειμένου να μονιμοποιηθεί αποσπασμένος συνάδελφος εκπαιδευτικός ΠΕ11, να συντάξει «ειδικό σημείωμα γενικότερης επίδοσής του, στο οποίο απαραίτητα να αναφέρεται αν κρίνεται μονιμοποιητέος ή όχι και προακτέος στον επόμενο βαθμό.»
 
Η κυβέρνηση προχωρά σε εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν.3848/2010 και την ενεργοποίηση του άρθρου 32 παρ. 7 που αναφέρει πως: «Την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων … ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις» και του άρθρου 4 παρ.8 σύμφωνα με το οποίο «…ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός αξιολογείται ώστε να κριθεί αν είναι κατάλληλος να μονιμοποιηθεί..». 

Η εφαρμογή του ν. 3848/2010 - που το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ζητά την κατάργησή του – αποτελεί το βασικό εργαλείο για την υλοποίηση των στόχων του «Νέου Σχολείου» της αγοράς, των 800σίων σχολείων της ατελείωτης 35άωρης παιδικής υπερεργασίας, της διάλυσης κάθε μορφωτικής διαδικασίας που αντικαθιστά τη γνώση από την πληροφορία και τη δεξιότητα, της επιμόρφωσης «για την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και την προετοιμασία τους σχετικά με την Φιλοσοφία και την πρακτική του Νέου Σχολείου» (Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης). Είναι ο νόμος που μετατρέπει τους διευθυντές σε αξιολογητές–επιθεωρητές και τους εκπαιδευτικούς σε πειθαρχημένους υπαλλήλους των εντολών τους. 

Το υπουργείο προχωρά στη αξιολόγηση – χειραγώγηση στη λογική της παραγωγικότητας αποδοτικότητας σχολείων και εκπαιδευτικών, στη λογική της λειτουργίας των σχολείων ως ιδιωτικές επιχειρήσεις όπου οι υπάλληλοί τους θα κρίνονται με βάση την ανταπόκρισή τους στους στόχους και τις επιδιώξεις των αφεντικών-προϊσταμένων τους, θα προσαρμόζονται στις παιδαγωγικές αντιλήψεις των σύμβουλων παιδαγωγικής καθοδήγησης, θα είναι υπάκουοι στο μέντορά τους και θα υπηρετούν την κρατική παιδαγωγική, έτσι ώστε να διατηρήσουν τη θέση εργασίας τους. Σε ένα τέτοιο σχολείο η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατία δεν έχει θέση και οι εκπαιδευτικοί και σύλλογοι διδασκόντων δεν έχουν δικαίωμα να καθορίζουν – και μάλιστα να αμφισβητούν - τον τρόπο λειτουργίας κάθε σχολείου με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών  και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το φθηνό σχολείο, με ελάχιστη κρατική χρηματοδότηση και γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα λειτουργικά έξοδα, πειθαρχημένο, με εκπαιδευτικούς αποξενωμένους από την ίδια τους την εργασία, ευέλικτο, χωρίς εργασιακή ασφάλεια, με ελαχιστοποίηση της μόνιμης εργασίας και αναπληρωτές απλήρωτους από προγράμματα ΕΣΠΑ, είναι το «Νέο Σχολείο» που οικοδομεί το νεοφιλελεύθερο επιτελείο του υπ. Παιδείας απόλυτα προσαρμοσμένο στις Μνημονιακές εντολές κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα μείνουμε παθητικοί στην κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων μας που επιχειρεί το υπ. Παιδείας.

Αγωνιζόμαστε για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία προσανατολισμένη στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, που θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τα μάθει να εξηγούν και να αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, για όλα τα παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις. Αγωνιζόμαστε για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, με εκπαιδευτικούς απελευθερωμένους από διαδικασίες χειραγώγησης, με δυνατότητα μετεκπαίδευσης στην ευρύτερη επικράτεια των παιδαγωγικών, κοινωνικών, και αισθητικών επιστημών, ώστε να ανατροφοδοτείται ο εκπαιδευτικός και η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, με μόνιμη σταθερή κι ασφαλή εργασία.
Απαιτούμε:
·             Να ανακληθεί το έγγραφο της Διεύθυνσης Δ/βάθμιας εκπαίδευσης Λακωνίας και κάθε άλλο αντίστοιχο έγγραφο.
·             Αυτόματη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
·             ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αγωνιζόμαστε:
·             Να καταργηθεί ο ν.3848/2010, ο ν.2986/2002 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το καθηκοντολόγιο.
·             Ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, αποδοτικότητα.
·             Για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και οργανικές θέσεις σε κάθε σχολείο για κάθε εκπαιδευτικό έργο.
Καλούμε:
·             Τις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ να πάρουν θέση στην επιχείρηση αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που ξεκίνησε το υπ. Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: